- -10%

(€19.08 Per litro)
In the glass it presents itself with a bright straw colored guise. The olfactory spectrum develops around reading citrus notes, alternating with fine herbaceous hints. In the mouth it is soft, and hits for the great freshness fueled by excellent flavor. He closes with a final characterized by a fruity aftertaste.
It is the ideal bottle for a delicious aperitif: it combines very well with vegetables, canapés, raw fish and fresh cheeses. Also ideal with light first courses, it is to try with the Tataki tuna.
Buy safely and pay with PayPal
Shipping within 24/48 hours by express courier
Il Telos Il Bianco di Tenuta Sant'Antonio nasce da uve Garganega (80%) e Chardonnay (20%) cresciute nel territorio di Colognola ai Colli, in provincia di Verona. I vigneti d’origine, di età compresa tra i 20 e i 25 anni, si radicano su terreni di medio impasto con ghiaia in sottofondo, a un’altitudine di circa 100 metri sopra il livello del mare. Il processo di vinificazione ha incluso una fase di fermentazione alcolica a una temperatura controllata di 14-15°C. L’affinamento si è svolto per breve tempo in acciaio inox.
TELOS IL BIANCO TENUTA SANT'ANTONIO: LA DEGUSTAZIONE
Il Garganega e Chardonnay Telos Il Bianco di Tenuta Sant'Antonio si presenta alla vista di un colore giallo paglierino con riflessi verdolini. All’olfatto sprigiona profumi di frutta a polpa bianca che si uniscono a sentori di erbe aromatiche e a note di fiori bianchi primaverili e agrumi. All’assaggio è fresco e piacevole, esaltato da una gentile mineralità che perdura nel finale ammandorlato. A tavola si abbina bene a formaggi freschi come anche a piatti vegetariani e a gustose ricette di mare a base di pesce bianco, molluschi e crostacei.
The balance sculpted in a wine, this is the image evoked by the delicate aromas of tropical fruit of our Chardonnay Veneto Bianco IGT.
Its processing consists in fact in the utmost knowledge of the components, perfectly organized in a game of harmonies and proportions between acidity, softness and saltiness. The same balanced dialogue which describes the beauty of a sculpture which becomes a work of art.
AROMA
White flowers of acacia, jasmine, bouquet of citrus such as pineapple, grapefruit and orange, apple, pear and mango and a light note of bananas.
Il vino che state bevendo è il frutto di una autentica passione del vignaiolo Stefano Posenato. E’ un vino ottenuto da “doppia maturazione ragionata” dell’uva Garganega, raccolta a mano verso la metà di novembre nel comune di Monteforte d’Alpone (foglio 6 mappale 170 e 184) nel cuore storico per la produzione del Soave Classico. La natura del terreno di origine vulcanica rende questo vino complesso e molto piacevole.
Rebellis Veneto Bianco IGT, a wine that choose to rebel.
Free from interventions thanks to the PIWI grape Solaris that does not need treatments;
free from customs thanks to the vinification with indigenous yeasts and a maceration on the skins.
A rich, elegant wine, full of personality: all this is the Due Veneto Bianco IGT wine. Result of continuous experimentation and research of the perfect blend. A work of art that hold the two provinces of Verona and Vicenza.
Comments (0)